Khamis, Jun 30, 2011

maaf andai aku...

Maaf buat sesiapa yang mengharap pada diriku. Maaf jua pada yang sering bertanya itu dan ini. Maaf juga pada si pemberi amanah.

Aku manusia biasa yang selalu punya kelemahan. Aku memang tak bisa memenuhi semua harapan, semua amanah, semua persoalan dan kemusykilan...

Aku punya sekeping hati untuk dijaga, aku tak mampu menjaga hati-hati yang lain sebaiknya tapi aku cuba yang terbaik. Salahkah aku mendera diri sendiri dan memendamnya sendiri dan tidak mendera hati dan perasaan orang lain? Jangan susahkan diri kalian keranaku, aku tahu sejauh mana kemampuan dan kekuatanku untuk menanggung sendiri segala bebanan ini.

Aku dah terbiasa menangis sendirian, aku dah biasa mengadu saja pada Allah...

Apa pun terima kasih sebesar-besarnya buat kalian yang mengambil berat tentang diriku. Doaku buat kalian, insyaAllah...

Tiada ulasan: