Jumaat, Julai 18, 2008

siapa la aku ni...

erk, apa hal plak kali ni???

Betul tak kalau aku cakap org lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik???

Tak kisah la saper punya cerita tapi yang pastinya aku sendiri pun tak boleh nak jawab...cuma org2 yang pernah alami jer tau apa jawapannya...

Pernah aku diceritakan alkisah sorg kawan yang cukup baik dengan aku...betul la, org lelaki dan perempuan tak mungkin jadi kawan baik...tapi...bila nak dikatakan bercinta pun susah gak aku tengok...aduh, tak paham betul tengok hati-hati manusia ni...Yang kelakarnya kawan aku ni, both of them, macam main tarik2 tali, kejap nak,kejap taknak...pening2...

Yang aku tau skrg ni in the end mereka hanya berkawan mcm biasa, mcm sebelum mereka jadi 'teman tapi mesra'...xperlah...kalau ada jodoh tu, adalah, kan...tengok macam aku, rilek takyah pikir hal org lain, yang penting diri sendiri, family, kan,kan,kan??? tu yang jadi persoalan, "siapalah aku ni...", bisa jadi bengong kerana cinta ni tau!!!

Cuma itulah...hati perempuan ni kalau kuat mana pun org lelaki tengok dia ni, sebenarnya hati mereka ni cukup sensitif dan lemah...dan lelaki pulak jgn berlagak boleh hidup tanpa wanita disisi...mmg sudah termaktub dalam kitab Allah, perempuan dan lelaki diciptakan dengan saling melengkapi, kan???

Tiba-tiba teringat lagu "wanita" nyanyian Siti Nurhaliza yang sekarang dok terngiang-ngiang kat corong radio...

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta telah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini

Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang Maha Kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami

Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…
(didedikasikan buat both of them especially sebelah lelaki, beringat sket la yer...)

Memang cinta susah ditafsirkan tetapi tak bermakna cinta itu teramat la susah...think simple...cinta hanya untuk Yang Satu...Allah.

...rabbana hablana min azwajina wazurriatina qurrata'ayunin waj'alna lilmuttaqina imama...

Tiada ulasan: