Isnin, Disember 19, 2011

titipan buat hati


Keluhan demi keluhan
Rintihan demi rintihan
Luahan demi luahan
Tangisan demi tangisan

Entah bila kan reda, entah bila kan henti
Masih teringat lagi pesanan seorang teman..."dakwah itu tetap terus berjalan tanpamu, kalau kau pergi kau akan rugi tetapi jalan dakwah ini akan tetap terus berjalan..."

Sedih rasa diri ini tak pernah mahu istiqamah, tak pernah mahu kentalkan jiwa untuk terus berjuang, tak pernah mahu kuatkan semangat...
selalu putus asa, selalu mengeluh, selalu bersikap 'tak kisah', selalu 'buat bodoh'

Inikah aku???

Berat sungguh ujianMu Ya Allah....
Kadang kering air mata menangisi segala ujianMu
Kadang lemah seluruh tubuh menahan ujianMu
Kadang terasa luruh hati ini menahan perit dan pedih ujianMu

Ya Allah
Aku tahu Kau sentiasa disisiku walau kadang aku cuba menghindar dariMu

Kuatkan jiwaku, mantapkan imanku, semarakkan semangatku, istiqamahkan hatiku
Untuk terus di jalanMu
agar aku mampu mengajak yang lain turut bersamaku
agar aku mampu menjadi pembakar semangat buat teman-teman seperjuangan yang lain
agar aku mampu membahagiakan ibu dan ayah yang turut sama di jalanMu
agar aku mampu berganding bahu bersama suamiku di jalanMu

Tiada ulasan: