Isnin, Julai 25, 2011

what's going on with me...

Sejak akhir-akhir ni asyik hilang fokus dan tumpuan...entah kenapa...mungkin banyak sangat kerja, banyak sangat pikir, banyak sangat benda nak buat, BANYAKKKKK SANGATTTTT!!!!

Ya Allah, kalau ini ujian tanda cintaMu aku terima tetapi berikan ku sedikit ruang untuk diri sendiri melepaskan lelah buat seketika dan berikan aku kekuatan untuk menyelesaikan setiap tanggungjawab dan amanah dengan baik.

Kadang-kadang jeles tengok kawan-kawan seperjuangan di jalan dakwah masih mampu bertahan dan bergerak aktif dengan program-program dakwah tapi aku dah tak mampu berlari mengejar keretapi yang berlalu laju....akankah aku terus begini??? melangkah longlai ditinggalkan keretapi dakwah??? Adakah kerana sibuknya aku dengan tugas duniawi??? tapi bukankah tugas aku sebagai guru juga sudah cukup menambah saham akhirat? Ya Allah, ini jalan yang ku pilih, ini jalan yang Kau takdirkan untukku....sering kupersoalkan adakah ini yang terbaik atau ini hanya jalanMu untuk mengujiku?

Aku tak macam dulu...
Balik rumah lewat sebab sibuk dengan meeting program
Setiap hujung minggu pasti tak lekat di rumah sebab kendalikan program
Planner penuh dengan agenda program dakwah
Laptop penuh dengan bahan-bahan dakwah
Sms sana sini mengingatkan sahabat tentang tugas-tugas dakwah
Bersengkang mata untuk melengkapkan modul program
Itu dulu...suatu ketika dulu...sekarang semuanya kontra....
sedih sangat.....yang amat sangat....

Percaya tak aku macam ni sekarang...
cari alasan taknak g usrah...
pilih-pilih program mana nak pergi
memilih untuk tidak aktif lagi dengan ITeens
mengelak dari menjadi AJK mana-mana medan
menjadi daei pasif
masaku hanya untuk kerjaku sahaja
'ignore' mesej tentang program
Teruk kan? insyaAllah itu hanya lintasan hati...w/pun kadang-kadang terbuat jugak, hehe...

W/pun begitu pernah juga kucuba aktif semula tapi ternyata tak seindah yang kuharapkan....
kehadiranku bagai tak berguna, tak bermakna....
'mereka-mereka' pun dah cukup gah dan hebat jadi aku lebih sudi mengundurkan diri
aku tak sehebat mereka, tak se'gah' mereka....
insan kerdil dan lemah ini belum layak duduk setaraf mereka.

Aku cuma berharap agar apa sahaja yang kulakukan kini mendapat redhaNya walaupun ia hanya usaha kerdil dan tak diketahui oleh sesiapa, berikan aku ruang memuhasabah diri agar aku dapat kembali bangkit suatu hari nanti walau di medan mana pun, insyaAllah...

Moga Ramadhan kali ini....

Tiada ulasan: