Jumaat, Julai 22, 2011

day of love

Keserabutan melanda menjelang tarikh itu...orang tengok aku rilek je, macam takde masalah tapi dalam hati, dalam kepala Tuhan je la yang tau.

Kad masih belum siap cetak, baju pun belum habis touch up. Katering dah booking, dewan dah book jugak. Door gift pun sama...yang tinggal kini cuma hantaran dok beli lagi...ah, bila la nk jalan-jalan perabih duit ni...susah jugak nak kahwin ni yer...

Banyak lagi urusan lain yang masih dalam proses dan sedang diusahakan. Kadang memang terasa serabut dan mengharap tak perlu berpenat-penat memikirkannya tapi itulah hakikatnya. Nak taknak, suka tak suka, kena telan je semua dan senyum.

Membina baitul muslim bukan mudah tetapi terbinanya baitul muslim ini cukup banyak berkatnya dan insyaAllah menyempurnakan separuh dari agama. Hari-hari menanti tarikh itu memang terasa semakin dekat dan semakin jugalah kepala ni berserabut dan hati gelisah. Di saat-saat ini memang Allah sahaja tempat mengadu, melepaskan segala kelelahan, keserabutan, kegelisahan. Allah jua lah tempat menenangkan jiwa.

Terina kasih buat yang selalu bertanya dan membantu. Buat mama dan umi, thank you so much for all the help. Sape kata poligami tak bagus...ada dua mak untuk tolong itu ini dah cukup baik doh...cuma aku belum mampu sampai tahap setabah, sehebat mama. Mama, u'r the best, luv u!

Hujung minggu ni balik JB so we'll see what else need to do lagipun last la ni sebelum balik cuti raya n terus walimah. InsyaAllah by 1 Ramadhan penyimpan mohor besar akan hebahkan.

Jangan ditanya siapa orangnya, macam mana kami bertemu, serasi ke tidak, biodata ke apa. Hati ini sudah cukup bersyukur dengan jodoh yang Allah kurniakan. Atas jalan dakwah ini, aku letakkan seluruh kepercayaan kepada dia, insyaAllah aku yakin dengan percaturan Allah. Tolak tepi segala persepsi orang-orang biasa yang belum kenal erti jalan juang daei seperti kami. InsyaAllah yang ku harap hanya redha Allah dan doa dari semua.

p/s: baju raya tahun ni baju pengantin je yer...raya tahun ni kat JB je la ye...dan Ramadhan kali ini Ramadhan akhir aku berstatus 'single' dan rasa sedikit terkilan kerana saat dengan mama, abah dan adik-beradik lain hanya bersisa sedikit cuma dan diri in jauh dari mereka...

Tiada ulasan: