Jumaat, Februari 20, 2009

Wah, full house!!!

Baru ni aku cuba memanfaatkan Google Calendar...

MasyaAllah...bila masukkan semua agenda dalam kalendar tu memang full house betul, x sah kalau weekend tu tak ada xtvt, kadang-kadang bertindih jadualnya...penat betul bila tengok...

Entah kenapa bila disusun elok-elok semua kerja dalam kalendar terasa satu semangat baru nak memulakan hidup secara tersusun. Entahlah kenapa...dari dulu sampai sekarang memang aku ni susah nak disiplin dengan aturan hidup sendiri (padahal dulu jadi pengawas sekolah, jaga disiplin budak-budak...)

Terasa banyak betul bebanan yang dipikul dan kebanyakannya kerja jemaah...JKPR, KBM, usrah dan program-program lain...belum citer pasal kerja di pejabat...Terasa hilang masa untuk diri sendiri.

Teringat zaman kampus yang baru ditinggalkan 7-8 bulan lepas...memang aku sangat aktif, ke sana-sini sibuk sampai kesihatan pun terjejas dek kerana sikap 'tak apa' dengan diri sendiri.

SOOO, untuk sekarang...tambahan lagi dengan kehidupan baru di KL...aku berazam nak ikut aturan hidup yang ditetapkan oleh diri, apa dia??? itu biarlah rahsia...yang penting semua kerja mesti buat, mesti selesai dan berkorban itu perlu cuma jangan lupa diri sendiri yer...

IM : Terasa nak join kelas gym kat depan ofis la...takat RM50/sebulan...berbaloi jugak... ^_^

Tiada ulasan: