Jumaat, Mei 23, 2008

Doing Something Right???

"I know i must be doing...doing something right..."

Dah dua minggu berada di JB dah mula rasa bosan lepak kat umah, he,he,he, memang sah workaholic betul aku...ada sorang kawan aku yang pernah cakap aku giler kerja tapi dia tak bagi aku buang sikap ni sebab kalau x aku bukan aku yang sekarang klu buang perangai ni, hmm...whatever...tapi seronok la life yang penuh dengan xtvt ni, kan???

Alhamdulillah, aku adalah aku yang sekarang. Apa yang dikurniakan pada diri ini memang teramat sangat aku syukuri...jazakallah kathira ila abi, ummi, usrati...sodiqati wa kullu insan fil hayati...kenapa ye???

Sejak habis belajar ni banyak juga peluang depan mata sampai tak terbuat semuanya dan aku sendiri sampai tak pasti apa yang baik, apa yang betul, apa yang paling layaknya aku buat...life is full with option and sometime can make us miserable but what does life mean if it's not like this, he,he,he...

Aku sendiri tak tau betul ke tak apa yang aku pilih dan buat tapi insyaAllah kot...berbekal restu mama, abah, insyaAllah...

Doing something right???

This weekend i'll be helping my father at Melaka with his program, apalagi kalau bukan KBM. Hmm, some sort like becoming his PA la sekarang ni, he,he,he...keje jugak tu walaupun tak bergaji. Serba salah juga dibuatnya sebab hjg mggu ni ada jugak job bersama KRJ dan PaLS tapi terpaksa dilepaskan...

Option : 1. KBM tolong abah di Melaka
2. Follow up SDARY, tolong settlekan database n cenderahati KRJ
3. Meeting MT PaLS (yg first plak tu)

Decision : 1

Kos Lepas : 2 dan 3

He,he,he, teringat belajar ekonomi dulu-dulu dengan Ustazah Hawanis...miss u, luv u (^_^)

Lepas balik dari Melaka ada lagi satu program kat PD plak tapi tak tau kena ikut ke tak (ceh mcm bkn option je sampai KENA ikut plak). Terpulang...bergantung pada keadaan...

Kerja lain tu ada la jugak tapi tak bergaji...semuanya SUKARELA, he,he,he...tapi doing something right is always right n always make us happy. Hmm, that's my life since child...doing something right...

Just looking forward on the job yang diapply baru-baru ni, promoting my unit trust and fotographer (adul ni mcm tak kesah je, heh), seeking business opportunities and blah,blah,blah...belum masuk hal private n personal lg nih...kepala serabut, hati plak tak tenang, Ya, Allah, am i doing the right thing???

~leaving JB for a while tonight till Sunday~

Tiada ulasan: